• Iniciar sesión
  • Soporte del producto
  • Compañía
    • Acerca de nosotros
    • Prensa
    • Inversionistas
    • Eventos
    • Carreras
    • Diversidad e inclusión
    • Impacto social
    • Asuntos legales
  • Contáctanos
  • English
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • English (Australia)
    • English (India)
    • English (Singapore)
    • 日本語
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendesk. Conviértase en la compañía que sus clientes desean.
  • Contáctanos
  • Toggle Mobile Menu
  • Productos
    • Zendesk para el servicio de atención al cliente

      La solución de atención al cliente integral

    • Zendesk para ventas

      La solución de ventas moderna

    • Plataforma Sunshine

      Rápido, abierto y flexible

    • Marketplace

      Aplicaciones, integraciones y socios

  • Precios
    • Zendesk para el servicio de atención al cliente

      La solución de atención al cliente integral

    • Zendesk para ventas

      La solución de ventas moderna

  • Soluciones
    • Empresa

      Mantén conversaciones a gran escala

    • Pequeñas y medianas empresas

      Crece sin las dificultades propias del crecimiento

    • Startups

      Empieza con buen pie

    • Help desk de uso interno

      Trata a los empleados como clientes

    • Sectores

      Satisface las necesidades de tu mercado

  • Demostración
  • Recursos
    • Blog

      Guías, informes y mejores prácticas

    • Webinars

      Aprende dondequiera que estés

    • Eventos

      Reúnete con nosotros (respetando la distancia social)

    • Comunidad

      Conectar, aprender e interactuar con los usuarios de Zendesk

    • Servicios de consultoría

      Obtén ayuda práctica, soporte dedicado u orientación experta

    • Novedades de Zendesk

      Descubre las últimas actualizaciones de productos

    • API y programadores

      Información para crear cosas con Zendesk

    • Socios

      Cómo localizar a un socio de Zendesk o cómo hacerse socio

    • Historias de clientes

      Ver el éxito alcanzado con Zendesk

  • Compañía
    • Contáctanos
    • Acerca de nosotros
    • Prensa
    • Inversionistas
    • Eventos
    • Carreras
    • Diversidad e inclusión
    • Impacto social
    • Asuntos legales
  • Idioma
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • English (Australia)
    • English (India)
    • English (Singapore)
    • 日本語
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Prueba gratuita
  • Iniciar sesión

Información legal y recursos

  • Acuerdos y términos
  • Políticas y lineamientos
  • Marcas comerciales y propiedad intelectual
  • Adquisiciones y proveedores
  • Privacidad y protección de datos
Acuerdos y términos

Acuerdos de clientes y términos del usuario para productos y servicios

  • Acuerdo de Suscripción General
  • Términos Específicos de la Región
  • Términos de los Servicios de Consultoría
  • Cómo protegemos sus datos de servicio (Servicios empresariales)
  • Cómo protegemos sus datos de servicio (Servicios de innovación)
  • Lista de servicios de innovación
  • Acuerdo de licencia de programador de aplicaciones y API
  • Marketplace Terms of Use
  • Política de Eliminación de Funciones
  • Asignaciones y transferencias
  • Acuerdo de Servicios de Suscripción del Revendedor

Privacidad y protección de datos

  • Sitio de privacidad y protección de datos de Zendesk
  • Política de privacidad
  • Política de cookies
  • Acuerdo de procesamiento de datos
  • PowerForm anexo de la CCPA
  • PowerForm anexo de la LGPD
  • PowerForm del BAA
  • Política de Solicitud de Datos del Gobierno

Políticas

  • Política de eliminación de datos
  • Política de Créditos Promocionales
  • Política de almacenamiento de datos regional
  • Política de subencargados
  • Política de conducta y contenido para el usuario de Zendesk

Términos del producto

  • Política de accesibilidad
  • Política de Cookies dentro del Producto
  • Service-Specific Terms

Términos de la prueba gratuita y los Servicios Beta

  • Pruebas gratuitas
  • Servicios beta

Política de Solicitud de Datos del Gobierno

1. Introducción

1.1 This Government Data Request Policy sets out Zendesk’s procedure for responding to a request received from a law enforcement or other government authority (together the “Requesting Authority“) to disclose personal information processed by Zendesk (hereafter “Data Disclosure Request“) which is aligned with our Binding Corporate Rules: Government Data Request Procedure.

1.2 Where Zendesk receives a Data Disclosure Request, it will handle that Data Disclosure Request in accordance with this policy. . If applicable data protection law(s) require a higher standard of protection for personal information than is required by this policy, Zendesk will comply with the relevant requirements of those applicable data protection law(s).

2. General principle on Data Disclosure Requests

2.1 As a general principle, Zendesk does not disclose personal information in response to a Data Disclosure Request unless either:

  • it is under a compelling legal obligation to make such disclosure; or
  • taking into account the nature, context, purposes, scope and urgency of the Data Disclosure Request and the privacy rights and freedoms of any affected individuals, there is an imminent risk of serious harm that merits compliance with the Data Disclosure Requests in any event.

2.2 For that reason, unless it is legally prohibited from doing so or there is an imminent risk of serious harm, Zendesk will notify and consult with the competent data protection authorities (and, where it processes the personal information on behalf of a Customer, the Customer) to address the Data Disclosure Request.

3. Handling of a Data Disclosure Request

3.1 If a Zendesk Group Member receives a Data Disclosure Request, the recipient of the request must pass it to Zendesk’s Chief Privacy Officer and Privacy Team (collectively, the “Privacy Team”) immediately upon receipt, indicating the date on which it was received together with any other information that may assist the Privacy Team to respond to the request.

3.2 The Requesting Authority’s request does not have to be made in writing, made under a Court order, or mention data protection law to qualify as a Data Disclosure Request. Any Data Disclosure Request, however made, must be notified to the Privacy Team for review.

3.3 Zendesk’s Privacy Team will carefully review each and every Data Disclosure Request on a case-by-case basis. The Privacy Team will liaise with the legal department and outside counsel as appropriate to deal with the request to determine the nature, context, purposes, scope and urgency of the Data Disclosure Request, and its validity under applicable laws, to identify whether action may be needed to challenge the Data Disclosure Request and/or to notify the Customer and/or competent data protection authorities in accordance with paragraph 4.

4. Notice of a Data Disclosure Request

4.1 Notice to the Customer

4.1.1 If a request concerns personal information for which a Customer is the controller, Zendesk will ordinarily ask the Requesting Authority to make the Data Disclosure Request directly to the relevant Customer. If the Requesting Authority agrees, Zendesk will support the Customer in accordance with the terms of its contract to respond to the Data Disclosure Request.

4.1.2 If this is not possible (for example, because the Requesting Authority declines to make the Data Disclosure Request directly to the Customer, does not know the customer’s identity, or if Zendesk is not permitted by law to disclose the Data Disclosure Request), Zendesk will notify and provide the Customer with the details of the Data Disclosure Request prior to disclosing any personal information, unless legally prohibited from doing so or where an imminent risk of serious harm exists that prohibits prior notification.

4.2 Notice to the competent data protection authorities

4.2.1 If the Requesting Authority is in a country that does not provide an adequate level of protection for the personal information in accordance with applicable data protection laws, then Zendesk will also put the request on hold to notify and consult with the competent data protection authorities, unless legally prohibited or where an imminent risk of serious harm exists that prohibits prior notification.

4.2.2 Where Zendesk is prohibited from notifying the competent data protection authorities and suspending the request, Zendesk will use its best efforts (taking into account the nature, context, purposes, scope, and urgency of the request) to inform the Requesting Authority about its obligations under applicable data protection law and to obtain the right to waive this prohibition. Such efforts may include asking the Requesting Authority to put the request on hold, so that Zendesk can consult with the competent data protection authorities, or to allow disclosure to specified personnel at Zendesk’s customer, and may also, in appropriate circumstances, include seeking a court order to this effect. Zendesk will maintain a written record of the efforts it takes.

5. Transparency reports

5.1 Zendesk commits to preparing a semi-annual report (a “Transparency Report”), which reflects the number and type of Data Disclosure Requests it has received for the preceding six months, as may be limited by applicable law or court order. Zendesk shall publish the Transparency Report on its website, and make the report available upon request to competent data protection authorities.

6. Bulk transfers

6.1 In no event will any Group Member transfer Personal Information to a Requesting Authority in a massive, disproportionate, and indiscriminate manner that goes beyond what is necessary in a democratic society.

Zendesk

Campeones de atención al cliente

Nuestros productos
  • Zendesk para el servicio de atención al cliente
  • Zendesk para ventas
  • Plataforma Sunshine
  • Marketplace
  • Últimas actualizaciones
Principales funciones
  • Sistema de creación de tickets
  • Mensajería y chat en vivo
  • Centro de ayuda
  • Voice
  • Foros de la comunidad
  • Informes y análisis
  • Answer Bot
  • Software para servicio de atención al cliente
  • Software de creación de tickets
  • Software de chat en vivo
  • Base de conocimientos
  • Software para foros
  • Software de help desk
  • Seguridad
Recursos
  • Soporte del producto
  • Solicita una demostración
  • Blog
  • Capacitación
  • Socios
  • Webinars
  • Historias de clientes
  • Servicios
Compañía
  • Acerca de nosotros
  • Prensa
  • Inversionistas
  • Eventos
  • Carreras
  • Diversidad e inclusión
  • Impacto social
  • Contáctanos
  • Mapa del sitio
  • Estado del sistema
  • Asuntos legales
Favoritos
  • Zendesk para grandes empresas
  • Zendesk para pequeños negocios
  • Zendesk para startups
  • Benchmark Zendesk
  • Cuadrante mágico de CRM de Gartner
  • Tendencias de la experiencia del cliente

Sé parte de la comunidad

Suscríbete a nuestro boletín.

Ingresa una dirección de correo electrónico válida
Por favor, ingresa una dirección de correo electrónico válida.
Las direcciones de correo electrónico no deben comenzar con:
Al enviar mi información personal, entiendo y acepto que Zendesk puede recopilar, procesar y conservar mis datos de conformidad con la Política de privacidad de Zendesk.

¡Bienvenido al club!

¡Lo sentimos, algo salió mal!

Vuelve a cargar la página e inténtalo de nuevo, o ponte en contacto con Zendesk para solicitar soporte.

Términos de uso Política de privacidad Política de cookies Cookie settings ©Zendesk 2022